קבוצת שלמה – קבוצת הרכב הגדולה בישראל
close

5 דקות קריאה

ליסינג פרטי- למי זה כדאי?

ליסינג פרטי מאפשר לנסוע ברכב חדש בעלויות מופחתות ובעיקר ידועות מראש

ליסינג פרטי- למי זה כדאי?

מאז 2021 התייקרו בממוצע מחירי המכוניות החדשות ביותר מ-20%, טיפולים ב-17% וביטוח בעשרות אחוזים. אפשר לעבור לרכב משומש או לתחב"צ, אבל מי למי שמעדיף רכב מהניילונים ליסינג פרטי מאפשר לנסוע ברכב חדש בעלויות מופחתות ובעיקר ידועות מראש.

מכונית חדשה הופכת למשהו שיותר ויותר ישראלים מתקשים לממן. לפי נתוני קבוצת שלמה, בארבע השנים האחרונות זינקו מחירי המכוניות החדשות ב-22% בממוצע, בגלל עליית הריבית והמע"מ.
וזה לא נגמר שם: מחירי החלפים התייקרו בממוצע ב-17%, ועלויות הביטוח המקיף בעשרות אחוזים, תלוי בדגם.

 קל להציע לוותר על רכב כדי לחסוך, אבל התחבורה הציבורית עדיין איטית בחלקים רבים של המדינה ולא פועלת בסופי שבוע, ואופניים או קורקינט חשמלי הם פתרון לנסיעות קצרות יחסית. רכב משומש זול בהרבה לרכישה, אבל מהווה סוג של הימור, בגלל הקושי לדעת מראש את מצבו ולהעריך את עלויות התקלות שיכולות לצוץ ברכב שיצא כבר מתקופת האחריות. 

אחת האפשרויות למתן את ההתייקרויות ולקבע את העלות החודשית בנסיעה ברכב חדש היא ליסינג פרטי: החכרת רכב תוך תשלום מקדמה של אלפי שקלים בודדים ואז סכום חודשי קבוע, במסלול שכולל גם את עלויות הביטוח והאחזקה. חברות הליסינג מעבירות חלק מההנחה הגדולה שהן מקבלות מהיבואנים על רכישת כמות גדולה של מכוניות ללקוחות, שמשלמים כך פחות עבור נהיגה ברכב מודל 2025, מאשר היו משקיעים ברכישה שלו כלקוח פרטי.

קרוסאוברים קטנים הם הקבוצה הפופולרית בליסינג הפרטי, עם נתח של 21%. אחריהם הקרוסאוברים הבינוניים (17%), מכונית המיני, שוק שהצטמצם בעיקר לפיקנטו (16%), דגמי סופר מיני (13%) וגם דגמים חשמליים שתופסים כבר 10% מהשוק הזה.

בעוד שעלות השימוש ברכב חדש עלתה בכ-1,000 בממוצע לחודש ברכישה פרטית, מחירי הליסינג הפרטי בשלמה, שמוצעים תחת השם המסחרי פרטיפעולי, התייקרו בכ-300 שקל בממוצע.

"יש פה סוג של ביטוח לעלות אחזקת הרכב בישראל", אומר מוטי ברטון, מנכ"ל שלמה ליסינג פרטי מקבוצת שלמה. "אפשר לדעת כמה יעלה הרכב לאורך תקופת השימוש, ולהגן על עצמם מקפיצות העלויות רכיבי השימוש, כמו בביטוח. אנשים מתקשים לשלם במזומן עבור רכישת רכב ונזקקים למימונים לא זולים, במסלול של ליסינג פרטי הם עוקפים את הקושי הזה".

בשנתיים האחרונות בחרו רבים לרכוש רכב חשמלי כאמצעי להפחית עלויות שימוש. "מעבר לתרומה הסביבתית, עלויות השימוש ברכבים חשמליים גדלו בגלל העלאת תעריפי אגרות הרישוי, והם סובלים מרידת ערך גבוהה יותר מרכבי בנזין והיברידיים. אנחנו מציעים גם רכבים חשמליים בפרטיתפעולי למעוניינים, אבל הלהיט כעת הוא רכבי הפלאג אין, שמציעים נסיעה חשמלית של כ-100 ק"מ בין טעינה לטעינה".

עוד עסקה זולה יחסית שאפשר למצוא לעתים בשלמה, הוא רכב שסיים מסלול של שלוש שנים בליסינג פרטי עם קילומטראז' נמוך, ואז מוצע לעסקה למשך שנה ללקוח אחר, בהוזלה של כ-200-300 שקל בחודש לעומת עסקת פרטיפעולי רגילה. "זה תלוי מלאי והזדמנויות, אבל זה מסלול נוסף שיכול להפחית הוצאות", אומר ברטון.

בשורה התחתונה מסלולי הליסינג הפרטי כדאיים כאלטרנטיבה לרכישת רכב חדש. בגלל שחלק גדול מהתשלום נועד לממן את ירידת הערך של רכב חדש, רכישת משומש כבן שנתיים, שכבר איבד כ-30% מערכו החדש אבל עדיין באחריות יצרן, תהיה עסקה כלכלית הרבה יותר. המסלול המוזל של שלמה מכוון לשוק הזה, וסביר שעודפי המכוניות בשוק ייצרו מסלולים דומים בחברות אחרות.


שתפו את הכתבה

מימון מקבוצת שלמה

זמינים לכל מה שצריך, בכל דרך!

לתיאום פגישה

לקביעת פגישה טלפונית, במהירות ובקלות

שיחת טלפון

*8890

רוצה חבר טלפוני? אנחנו זמינים בטלפון

שירות לקוחות

*2160

פתוח בימים א'-ה' 8:00-17:00, יום ו' 8:00-12:00