עבור רובנו, קניית רכב חדש היא אחת ההשקעות הגדולות שלנו וגם אחת השימושיות והחשובות לניהול חיי היומיום. כדי לשמר את יכולותיה של ההשקעה הזו ברמה המיטבית היא דורשת תשומת לב באופן שוטף, כזו שלא מתמקדת רק בטיפולים התקופתיים או לקראת הטסט השנתי.
 

פעמים רבות משווים את מערכות הרכב השונות לתזמורת סימפונית שכל אחד ממרכיביה חייב להיות מכוון כדי שהמוסיקה תישמע במיטבה. בשל השילוב של מערכות הרכב זו בזו, תקלה שמתרחשת באחת מהן יכולה להשפיע ולגרום לבלאי מואץ גם במערכות אחרות, ובסופו של דבר להעצים תקלות ולהגדיל את ההוצאות על הטיפול בהן. ניתן למנוע זאת באמצעות הרגלי שימוש נכונים ותחזוקה שוטפת ראויה.

אספנו עבורכם כמה המלצות לתחזוקה שוטפת שתבטיח לכם פחות תקלות ומיצוי טוב יותר של יכולות המכונית לאורך שנים.

 

לחץ אוויר, בדיקות שמן ומים

בדיוק כפי שאתם דואגים באופן קבוע לתדלוק הרכב, ישנם כמה דברים שכדאי להכניס לשגרת השימוש בו, ולבחון אותם אחת לחודש. שמירה על לחץ אוויר לפי הוראות היצרן (את הערכים המתאימים תמצאו בספר הרכב) תסייע לכם בהפחתת צריכת הדלק, וגם בהיבטים בטיחותיים של יציבות על הכביש, הימנעות מ"סחיבה" של ההגה בנסיעה ואפילו שמירה על כיוון הפרונט לאורך זמן. במקרים קיצוניים לחץ אוויר נמוך משמעותית עלול לגרום לצמיג להיקרע ולהתפוצץ בעת נסיעה – וכאן כבר מדובר על סכנת חיים ממשית.

בנוסף, הקפידו בשגרה לבדוק שמן ומים – שני החומרים הללו חיוניים לפעולה תקינה של המנוע. מומלץ לבדוק את רמת הנוזלים הללו אחת לחודש, ולפנות למוסך אם הרכב "שותה" ומאבד כמויות גדולות שלהם. הקפידו להשתמש בנוזלי קירור ובשמן מנוע על פי הנחיות היצרן, והימנעו משימוש בחומרים לא איכותיים שלאורך זמן עלולים לפגוע בתפקוד המנוע ובמצבו הפיזי.

 

שגרת טיפולים

יצרני הרכב מגדירים עבור כל דגם את שגרת הטיפולים המתאימה לו ומהי התכולה המדויקת של כל טיפול תקופתי. אם בעבר היה נהוג לעשות טיפול כל 5,000 או 10,000 ק"מ – הרי שבעשורים האחרונים הסטנדרטים השתנו ויש כיום דגמים רבים שעבורם מועד הטיפול הוא כל 30 אלף ק"מ או אחת לשנה. הקפידו להיצמד להנחיות היצרן והימנעו מדחיית טיפולים לפי המפרט המומלץ. הקפידו לקבל מהמוסך מפרט מלא של הפעולות שבוצעו בכל טיפול שכזה.

 

מוסך קבוע

מומלץ לערוך את הטיפולים במוסך קבוע ובעל רישוי ממשרד התחבורה. מוסך מורשה של היבואן נחשב על פי רוב יקר יותר, אך הוא מבטיח בדרך כלל שאנשי הצוות מעודכנים בדגם הרכב שלכם ומכירים אותו לעומק (לפחות בהשוואה למוסך שמטפל במגוון גדול יותר של יצרנים ודגמים). בכל מקרה, טיפולים במוסך אמין וקבוע יבטיחו לכם שמירה על תיעוד רציף של תקלות וטיפולים תקופתיים, וגם תחושה שיש למכונית שלכם "אבא" שמכיר אותה טוב יותר.

 

לטפל ברכב שלכם כמו שצריך

 

נורות אזהרה ותקלות בנסיעה

אל תתעלמו מנורות אזהרה בלוח המחוונים – זו בדיוק הסיבה שהן שם! אם נדלקה לכם נורה לא מוכרת, חפשו בספר הרכב מה היא מסמלת ונהגו בהתאם להנחיות היצרן. ישנן תקלות שאינן קריטיות ומאפשרות נסיעה של עשרות ואפילו מאות ק"מ עד ההגעה למוסך, בעוד שתקלות אחרות מחייבות עצירה מיידית והבאת הרכב לטיפול. בנוסף, אם אתם חשים בשינוי פתאומי או "זוחל" בנהיגה - רעשים שונים, חריקות, "סחיבה" של ההגה, תפקוד לקוי של אחת ממערכות הרכב, וכו' – אל תתעלמו והקפידו להיכנס למוסך כדי לאבחן את העניין בצורה מקצועית. קחו בחשבון כי תקלה במערכת אחת עלולה להשפיע לאורך זמן גם על תפקודן ותקינותן של מערכות אחרות.

 

בדיקה עונתית לקראת החורף

בכל שנה, מעט לפני החורף או בתחילתו, הקפידו לבחון את המערכות החיוניות לנסיעה בחורף, בהן - המגבים, מצב הצמיגים, התאורה והבלמים. מה שנראה לעתים פחות קריטי בנסיעה רגועה ביום קיץ יבש עלול להפוך לסכנה של ממש על כבישים רטובים וחלקים. במוסכים רבים בדיקת החורף הבסיסית נעשית ללא עלות.

 

לשמור על המראה החיצוני

כולנו אוהבים שהמכונית שלנו נראית במיטבה. כדי לשמור על כך לאורך זמן מומלץ לשמור על הרכב נקי, ואף לעשות שימוש בחומרי ניקוי וציפוי (וקס ודומיו) מומלצים המתאימים לרכב. הימנעות לאורך זמן מניקוי כתמים דוגמת צואה של ציפורים או חומרים מעכלים אחרים – עלולה לפגוע באופן בלתי הפיך בצבע המקורי של הרכב בשל ההרכב הכימי שלהם. גם בנושא זה, שגרת תחזוקה נכונה עשויה למנוע הוצאות כבדות לאורך זמן.

 

זכרו כי שמירה על שגרת טיפולים ושימוש נאות ברכב אולי לא ימנעו תקלות לחלוטין, אך יבטיחו לכם שהמכונית תפעל בצורה מיטבית לאורך זמן

 

חברת שלמה סיקסט מאחלת לכם נסיעה חסכונית ובטוחה, ללא ביקורים מיותרים במוסך!

עוד באתר:
רכב למכירה - מגוון רכבים למכירה באתר שלמה Sixt

ליסינג מימוני - באפשרותכם לרכוש רכב בתנאי מימון משתלמים במיוחד