ליסינג פרטי אז והיום

בשנת 2013, חברות הליסינג בישראל מכרו כמות גבוהה מאוד של רכבים משומשים. צי הרכבים שברשות חברות הליסינג הישראליות גדל משמעותית בין השנים 2009-2013 בעיקר בשל שתי מגמות – התקשרות עם החכרת רכבים לחברות ענק ותאגידים, וחדירה לשטחים עסקיים חדשים, ובראש בראשונה למגזר הפרטי. בין השאר, חברות ליסינג החלו להתחרות ביבואני הרכב הרשמיים על ידי הקמת מערכים מוצלחים ויעילים של שיווק מכוניות ישירות ללקוחות הקצה. זאת, לא רק מבחינת מכוניות יד שנייה, אלא גם על ידי שיווק ומכירה של מכוניות חדשות עם 0 ק"מ.

המהפך של הליסינג הפרטי בישראל

עד לפני מספר שנים, המונח ליסינג התכתב עם השוק העסקי במסגרת "רכבי חברה". קרי, חברות ותאגידים אשר מעמידות לרשות עובדיהם רכבים במסגרת עסקאות של ליסינג תפעולי הכוללות גם שירותים נוספים כגון אחריות לטיפולים, תחזוקה, ביטוח, רכבים חלופיים בעת הצורך וכדומה. בתום תקופת הליסינג, המעסיק רשאי לרכוש את הרכב או להחליפו בדגם חדש. לא אחת, מעסיקים שיתפו את העובדים בהוצאות ואפשרו לאחרונים לרכוש את הרכב בעצמם באופן פרטי.

המודל המוצלח, הפועל גם היום, הביא את חברות הליסינג לחפש אפיקים עסקיים נוספים. חברות הליסינג הבינו כי בכוחן לשנות את שוק הרכב בישראל מקצה לקצה בזכות יכולת רכישה של רכבים במחירים אטרקטיביים ישירות מהיבואן. בנוסף, תודות לגב הפיננסי שמאחוריהן, חברות הליסינג הצליחו להעמיד לטובת לקוחותיהן אפשרויות מימון אטרקטיביות (שהתמודדו היטב גם עם הלוואות בנקאיות וחוץ בנקאיות). ואכן, בשנים האחרונות, החדירה של חברות הליסינג למגזר הפרטי הפכה לעובדה מוגמרת.

מהו ליסינג פרטי?

חברות הליסינג פועלות במגזר הפרטי כיום בשתי דרכים מרכזיות – מכירת מכוניות יד שנייה מליסינג, ומכירת מכוניות חדשות עם 0 ק"מ. ליסינג מימוני, הידוע גם כ"ליסינג פרטי", הוא למעשה מעין רכישת רכב בתשלומים מחברת הליסינג. על פי רוב, הלקוח משלם מקדמה מסוימת מערך הרכב וממשיך לשאת בתשלומים חודשיים לתקופה מוגבלת. בתום תקופה זו, הלקוח יכול לשלם את יתרת הסכום ולרכוש את הרכב, או לעשות טרייד אין ולהמשיך לעסקת ליסינג מימוני נוספת עם דגם חדש.

לאחרונה, חברות הליסינג הרחיבו את שירותיהן גם עם מכירת רכבים חדשים עם 0 ק"מ. הן מסוגלות לעשות זאת במחירים אטרקטיביים היות והן רוכשות רכבים רבים היישר מהיבואנים בהנחה משמעותית. מדובר בשוק אשר צובר תאוצה מדהימה.

לא זו אף זו, בשנת 2013, משרד התחבורה הגדיל לעשות כאשר פרסם תקנה המאפשרת לחברות ליסינג לא לרשום בעלות קודמת ולמכור את הרכבים כיד ראשונה. התקנה אמנם עדיין איננה ממומשת במלואה, אך אין ספק שהדברים ברורים. ענף הליסינג הופך למנוע המרכזי של שוק הרכב בישראל כאשר יותר ויותר צרכנים נהנים כעת מיתרונותיו.

מה ליסינג פרטי מציע כיום ללקוחות?

ליסינג פרטי מציע כיום ללקוחות את ההסדר הנוח והמשתלם ביותר לרכישת רכב. הן כאשר מדובר על רכבים יד שנייה מליסינג, והן כאשר עסקינן ברכבים חדשים עם 0 ק"מ. כפי שצוין לעיל, עסקת ליסינג פרטי מבוססת על מקדמה ותקופת תשלומים קבועה מראש שאפשרויות מגוונות בסופה. כמו כן, חברות ליסינג מגישות גם מסלולים נוספים בדמות ליסינג ללא מקדמה (המתאים ללקוחות שאין בידם את התקציב הראשוני הדרוש לרכישת הרכב), ליסינג פרטי תפעולי (הכולל גם שירותי תחזוקה שוטפים) ועוד. בנוסף, חברות ליסינג משדרגות את החבילה ללקוחותיהם עם יתרונות נוספים כגון:

  1. צי רכבים מגוון – לחברת ליסינג צי רכבים מגוון המציע דגמים מבית כל המותגים הנמכרים בישראל. הלקוח לא מחויב ליבואן אחד ויכול להשוות בין רכבים מכמה סוגים ומכמה מותגים.
  2. תקופת אחריות לאחר הרכישה – חברות ליסינג משווקות רכבים איכותיים ומציעות אחריות על מערכות הרכב לתקופה של שנה לאחר הרכישה או לפי ק"מ.
  3. מימון במודלים גמישים – אפשרויות המימון בליסינג פרטי הן גמישות ומותאמות לצרכי הלקוח.
  4. אפשרויות רבות בתום תקופת התשלומים – בתום תקופת הליסינג (תקופת התשלומים), הלקוח יכול לבחור בכמה אופציות כגון רכישת הרכב בעבור תשלום היתרה או החלפת הרכב למודל חדש וכניסה לעסקה נוספת של ליסינג פרטי.
  5. טרייד אין – חברות ליסינג מציעות פעמים רבות טרייד אין לרכבים משומשים וכן טרייד אין בתום תקופת הליסינג לרכב חדש.
  6. ייעוץ מקצועי – חברות הליסינג מספקות ללקוחותיהן ייעוץ מקצועי המסייע לרכוש את הרכב הטוב ביותר בתקציב המדובר.
  7. שירותי תחזוקה נוספים – חברות ליסינג מציעות לעיתים גם חבילות אטרקטיביות בדמות שירותי תחזוקה שוטפים כגון מוסך, רכב חלופי, טיפולים שוטפים וכדומה.
  8. חיסכון בזמן וטרחה – איתור רכב חדש בחברת ליסינג מקל על תהליך החיפוש ומסייע ללקוח למצוא את הרכב האופטימאלי עבורו במקום אחד ותוך כדי קבלת ייעוץ מקצועי אפקטיבי.
  9. ספר טיפולים ושקיפות מלאה – חברות ליסינג מוכרות ללקוחותיהן רק רכבים איכותיים ותקינים. כל הרכבים נבדקים היטב בטרם הם מוצגים ללקוחות ועוברים כמובן את כל הבדיקות הדרושות. כאשר הלקוח רוכש את הרכב הוא יכול לעיין בשקיפות מלאה בספר הטיפולים של המכונית.
  10. מחיר – אולי הפרמטר החשוב מכל הוא סוגיית המחיר. מחיריהם של רכבים מליסינג לרוב נמוכים יותר ממחיריהם של אותם רכבים בשוק הפרטי.

 

 

שעות הפעילות א-ו

שעות פעילות הסניפים א' עד ה’ 8:00 עד 18:00 שישי וערבי חג עד 12:00 .
מוקד מכירות 24 שעות ביממה

טלפון: *6880 מכל טלפון

סניף ראשי - אולם תצוגה ומכירה ומשרדי הנהלה, קרית שלמה צריפין