פגו

חברת פג'ו הוקמה בשלהי המאה ה-19 עם שגשוגה של המהפכה התעשייתית. המפעל הקטן החל את דרכו בייצור מכונות קפה ועסק בין השאר ביצור ועיבוד מתכת. בשלב מאוחר יותר החלו לייצר בפיג'ו אופניים ואופנועים ומספר שנים מאוחר יותר יוצרה מכונית הבנזין הראשונה. שמה של החברה קרוי על שמו של מייסדה ארמנד פיג'ו. החל מהיווסדה מפתחת החברה מגוון רחב של דגמים ומשלבת בהם פן עיצובי יוצא דופן וטכנולוגיות חדשות. לפג'ו עבר והווה עשירים ביותר בתחום הספורט המוטרי, כאשר זכתה מספר פעמים במירוצי ראלי בהם שילבה דגמים בעלי מגדש על והנעה כפולה והיא היתה מהראשונות לעשות זאת.

בשנת 1976 רכשה פיג'ו את חברת סיטרואן והפכה לחברה המובילה בצרפת במכירות. במהלך שנות ה80 זכתה להצלחה רבה עם השקת דגם ה-205 מה שביסס את מעמדה כחברת רכב המייצרת רכבים עממיים אך אמינים ביותר ומהנים לנהיגה. על מנת למנף מהלך זה הושקו גרסאות ספורט עבור כל דגם שהושק על ידי החברה. שנות האלפיים הביאו איתן מיתוג מחדש שבבסיסו ערכי התחכום, האבזור והעיצוב. בהמשך אף הרחיב פיג'ו את מנעד הייצור כאשר יצאה בשיתוף פעולה עם חברת פיאט בייצור רכבים מסחריים ודגמי מיניוואן שונים.

הדגמים השונים מבית פיג'ו מובחנים על ידי שלוש ספרות, כאשר הספרה 0 תמיד תהיה באמצע. משמעות הספרה הראשונה היא גודל הרכב והספרה האחרונה את דור הדגם הנוכחי.

כיום היבואנים הרשמיים של פג'ו בישראל הם קבוצת לובינסקי טרייד והדגמים הקיימים בארץ הם מסדרת ה-108, סדרת ה-200, סדרת ה-300, ה-RCZ  הספורטיבית ועוד. ניתן גם לרכוש את דגמי הפז'ו השונים בחטיבת מכירת הרכב של חברת הליסינג שלמה סיקסט.